Jak to jest z robieniem zakupów? Działają na nas te wszystkie sztuczki marketingowe, czy nie? Co o tym wiemy?

Lista koniecznych produktów zdecydowanie będzie się sprawdzać w przypadku zakupów spożywczych, ponieważ umożliwia uniknąć jałowego krążenia po sklepie. Jednak przy okazji kupowania ubrań lub książek lista nie jest już taka genialna. Dlaczego? Najzwyczajniej, takie produkty nie zakupujemy raczej w takiej liczbie, jak artykuły spożywcze. Jednocześnie dokonywanie zapasów nie będzie oczywistym synonimem mądrego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Powinniśmy mieć na uwadze, że produkty mają określoną datę przydatności, a poza tym ich zbyt wielkie zapasy mogą zabierać zbyt dużo miejsca. Z różnych badań wynika, iż wiele Polek korzysta z okazji, robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach. I to w różnych sytuacjach, lecz bardzo często w dużych galeriach, w większych ośrodkach miejskich, jak zakupy w Krakowie.

Takie rozwiązanie nie powinno jednakowoż oznaczać przemyślanego podejścia do robienia zakupów, często okazuje się, iż wyprzedaże to sprytnie przemyślany zabieg marketingowy, na którym korzystają sklepy, nie klienci. Znane są przypadki przeklejania i podwyższania cen przed rozpoczęciem wyprzedaży, żeby wywołać u kupujących efekt pozornych oszczędności i sprowokować do sięgnięcia po konkretny produkt, jakie w czasie intensywnie reklamowanej obniżki będzie kosztować tyle, ile kosztowałby w normalnej sprzedaży – ceneolokalnie.pl/krakow/filizanki.

Innym ciekawym sposobem, który stosują sklepy podczas wyprzedaży, są tzw. merchandisingowe taktyki. Produkty w promocyjnych cenach są porozmieszczane w przestrzeni sklepów w ten sposób, aby nie tworzyły jednej wyspy z superofertą, tylko by były rozmieszczone w różnych częściach sklepu. Istnieje prosta zasada, a polega ona na tym, iż w im więcej miejsc klient zajrzy, to większą ilość produktów zobaczy. To oznacza, że więcej zakupi – wejdź i sprawdź.

Różne badania ukazują też, że Polacy przez mądre dokonywanie zakupów rozumieją kupowanie wyłącznie tego, co jest im w konkretnej chwili niezbędne.

Jeżeli interesuje Cię ciąg dalszy (http://www.autopietrzak.pl/cms/dzial/54/oferta-dla-klienta-detalicznego) tego wpisu zachęcamy do kolejnego artykułu, który czeka na Ciebie pod podanym linkiem. Tam rozproszymy wszelkie Twoje rozterki.

Wiele osób więc zwraca uwagę, że inteligencja zakupowa objawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeśli więcej kosztują. Wielu także jest zdania, iż mądre kupowanie wiąże się z wyborem najlepszej jakości produktów i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich koszt. Ważne również jest przekonanie, iż zakup najtańszych produktów wpisuje się w filozofię smart shoppingu. To dobry znak, bowiem „tanie”, wcale nie musi oznaczać „dobre”. Niezbyt wysoka jakość niedrogich produktów zmusza często klientów do kolejnego dokonania zakupu i w efekcie, do ponownego wydania swoich oszczędności.