Czekając na sezon rowerowy

Podczas mroźnych zimowych miesięcy marzmy o chwili, gdy wreszcie wyruszymy na wycieczkę na naszych dwóch kółkach. Pamiętajmy, że nudne zimowe dni to najlepszy czas na zrobienie przygotowań do sezonu. Warto odwiedzić sklep rowerowy, by zaopatrzyć się w wyeksploatowane części, płyny do czyszczenia i konserwacji roweru, oleje, smary lub inne akcesoria, gdyż właśnie wtedy możemy liczyć na przystępne ceny. Warto zakupić atestowany kask, gdyż może uratować nam życie. Jeśli mamy dzieci, zadbajmy o ich prawidłowe przewożenie.

Bardzo istotny komfortowy strój, który zabezpieczy nas przez chłodem i sprawi, że jazda będzie wygodna. Najpierw jednak nasz rower trzeba gruntownie umyć i poddać konserwacji. Jeśli wyczyściliśmy rower po ostatniej jesiennej jeździe, a potem wstawiliśmy go w pozbawione wilgoci, zabezpieczone przed mrozem miejsce, mamy gros problemów z głowy.

rama rowerowa

Autor: Russ
Źródło: http://www.flickr.com

katastrofalne dla roweru jest trzymanie go np. na balkonie.

Czas na wielkie mycie

Podczas czyszczenia i konserwacji naszego pojazdy pomocne okażą się niektóre akcesoria rowerowe. Warto zakupić specjalny komplet szczotek, osobnych do czyszczenia ramy i kół, a innych do układu napędowego. Mają krótkie, odpowiednio twarde włosie, które nie uszkodzi farby i zapewni dotarcie w niedostępne miejsca. Po usunięciu szczotką błota myjemy rower w wannie, pucując szczotką i rozcieńczonym płynem do mycia naczyń każde miejsce oprócz koronek wielotrybu i spłukujemy wodą. Następnie pozostawiamy rower w wannie, by spłynęła z niego woda, a na końcu wycieramy go ściereczką. Oddzielnie oczyszczamy łańcuch – możemy albo zdjąć go i włożyć do szklanego pojemnika ze specjalnym płynem, albo użyć do tego maszynki do czyszczenia łańcucha. Przerzutki wyczyścimy szczoteczką z krótkim włosem – osobom, które nie mają wprawy w majsterkowaniu, nie polecamy ich rozkręcania – lepiej zrobić to w serwisie.

Sprawdzamy stan techniczny

Gdy rower został umyty i wysuszony, możemy dokonać jego oględzin by sprawdzić, jakie części rowerowe trzeba wymienić.

Napisaliśmy dla Ciebie bardzo interesujący artykuł, zatem nie zwlekaj dłużej tylko odwiedź nas (https://www.astorhotel.pl/spa/pakiety-spa/), a na pewno znajdziesz ciekawe informacje na omawiany temat.

Przede wszystkim sprawdzamy stan opon oraz hamulców, które gwarantują nasze bezpieczeństwo. Linki od hamulców i przerzutek nie mogą być przerwane lub powyginane. Klocki hamulcowe muszą dochodzić w równym stopniu do obręczy, nie spadać ani nie blokować koła. Stan ich amortyzacji poznamy po tym, czy zauważalny jest fabryczny wzorek na klocku. Sprawdzamy, czy dokręcona jest kierownica, siodełko oraz czy łańcuch naszego pojazdu nie jest zardzewiały i nie ma zbyt dużego luzu. Najwłaściwiej przyjąć zasadę, że łańcuch trzeba wymienić co 1500-2000 km, kontrolując podczas wizyty w serwisie przerzutki. Wreszcie, gdy rower dobrze wyschnie, należy nasmarować łańcuch, linki od hamulców i przerzutek, łożyska kierownicy oraz ramiona amortyzatora.

zębatka w rowerze

Autor: beth h
Źródło: http://www.flickr.com

Trzeba zawsze stosować do tego specjalistyczne oleje i smary, które zakupimy, odwiedzając sklep rowerowy.

Akcesoria i ubrania rowerowe

Zgodnie z obowiązującymi przepisami niezbędne do transportu dzieci są foteliki rowerowe – w sklepach ze sprzętem rowerowym są dostępne ich różne rodzaje. Możemy nabyć typowy fotelik montowany za siodełkiem rowerzysty (wersje do 15 i do 22 kg) lub mocowany na ramie (do 15 kg), który zapewnia lepszy kontakt z dzieckiem. Alternatywą dla fotelików jest przyczepka lub rowero-wózek, które znakomicie chronią dziecko przed warunkami atmosferycznymi. Zajmują jednak dużo miejsca i są zdecydowanie droższe. Odzież rowerowa to kolejne zagadnienie, które wbrew pozorom jest atrakcyjny nie tylko dla pań. Profesjonalna odzież zapewni nam ciepło oraz wygodę jazdy, jest lekka, wielowarstwowa i atrakcyjna wizualnie –>–> sklep . Bielizna wykonana z materiałów takich jak Thermolite czy Coolmax umożliwia naszej skórze oddychanie, a zarazem gwarantuje ciepło. Warto nabyć bluzę typu Polatec – w sprzedaży mamy do wyboru ich różne grubości. Spodnie z lycry wyposażone w specjalną wkładkę w kroku ochronią nas przed otarciami i są dobrym amortyzatorem, a specjalistyczna kurtka np. z GoreTexu z wydłużonym tyłem zabezpieczy nas dzięki rzepom i gumkom przed wiatrem. Tak wyposażeni, możemy bez obaw czekać na wiosnę.